24 augusti, 2015

Dekorationer!

När allt kalasande var över efter veckan då jag fyllde 20, var tanken att jag skulle lägga upp lite olika inlägg om fixandet och sen bilder från själva 20-tals festen såklart. Men hemma väntade en himla massa stök och så var det tillbaka till jobbet såklart... så vardagen tog över och jag fick inte riktigt tid till bloggen.

Jag kör igång igen med ett inlägg om dekorationerna. Vi hade en massa prylar som införskaffats över lång tid, ofta på 2nd hand. Blommor, fjädrar, pärlor och allmän glamour passar finfint in på 20-talet. En annars småtrist byalokal, piffade vi upp så gott det gick med textiler, ballonger, ljus och små glamourösa detaljer.

Borden fick vita dukar, flaskor blev vaser med blommor, fjädrar, pärlor och servettringar som jag gjort själv fick pryda borden. I taket hängde jag upp vita och silverfärgade ballonger, ljusslingor fäste jag runt baröppningen och en dörrpost. Jag tog ned de randiga panelgardinerna, och lämnade kvar de vita som var där, och draperade fönsterna med ytterligare en vit panel över varje stång. 

Vi tog in en bänk som i prydde med kuddar och ett fårskinn, intill spelhörnan med blackjack, kortspel och tärning. Svart velour fick också pryda baren och ett utav spelborden. En black jack duk beställde jag från en spelsida, och användes flitigt hela kvällen! 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar