19 april, 2015

Morgonfika på balkongen

Första koppen kaffe på balkongen i år. Luften är sval men solen varm och stark. Fåglarna kvittrar och ropar, de nakna trädtopparna i den lilla dungen vajar i den svaga vinden. Det är inte så tokigt, bara man har en varm tröja går det fint och det är riktigt skönt att få lite luft, och liksom ladda upp lite. Utsikten här är kanske inte mycket att hurra för. En massa rader av trekantiga tak, kedjehus i olika färger. Parkeringen som hör till hyreshuset nedanför, och vägen som går bakom. Men det är lugnt. Nästan ingen ute just nu. Och högst upp som jag sitter, ser jag mest trädtoppar, hustak och himmel. Om jag inte blundar förstås, och bara känner på solen. Jag har bestämt mig för att ha en helt stressfri dag, söndag är min dag.


2 kommentarer:

  1. Och gammelmormor Anna-Lisas kopp <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste koppen! Och dessutom godast att dricka ur med de tunna kanterna :)

      Radera