05 februari, 2015

Godmorgon solen

Jag kan känna hur något händer i mig när solen lyser som idag. Det är som om min kropp skriker efter solljuset som äntligen nått fram, och försöker ta åt sig allt den kan. Vardagsrummet badar i ljus och värmen sipprar in genom fönsterrutorna vars smutsiga glas blir synliga. Det är egentligen en perfekt vinterdag, med 10 kallgrader och strålande sol. Det är en sådan dag som jag skulle vilja gräva upp en sittplats i snön, lägga ut ett fårskinn eller renskinn, och bara sitta i solen med något varm att dricka. Jag missar tyvärr min chans att njuta av solen utomhus eftersom jag jobbar idag, men jag har min morgon i alla fall. Jag får passa på att absorbera solljuset till och från bilen, och få i mig lite välbehövlig D-vitamin. Ni som kan, ta vara på idag, det är fantastiskt vad mycket bättre man mår av en solig dag efter så många mörka.







1 kommentar:

  1. Ja visst är det härligt. Äntligen ser vi solen igen och först nu inser man hur mörk januari måste har varit med allt snöande. Ha det fint! Kram!

    SvaraRadera