09 december, 2014

Att julhandla själv och ta saker med kommando.

Igår tog jag bussen till stan för att göra några ärenden, springa runt och dela ut mitt Cv och leta en och annan julklapp. Ibland när jag är lite trött, och inte är på topp, känns det motigt att gå runt och prata med personal och försöka göra ett jättebra intryck och ge en kort presentation av sig själv. Så jag fick ta sats, och jag tog på mig mitt trevligaste humör och ett stort leende och gick all in. Börjar jag tveka, hinner jag tänka för mycket och blir nervös. Jag gjorde som Pippi Långstrump när hon skulle på kafferep, tog det med kommando.

Sen gick jag på julklapps jakt. 
Det är så mysigt den här tiden. Det stora trädet mitt i staden är klädd i ljus, mellan husen hänger ljusslingor och dekorationer över storgatan upp till Rådhustorget där det står en julgran. Julmusik spelas i alla butiker och jag hör hur folk pratar om alla julklappar de ska köpa, och diskuterar vilken present de ska välja. I skyltfönsterna har personalen dekorerat med julklappar och fusksnö. 
Men det kändes lite ensamt, för hade jag ingen att diskutera julklapps idéer med, och ta en fika med efteråt. Jag tänkte på min mamma, hur roligt det skulle vara att julhandla med henne. Hon skulle ha uppskattat omgivningen precis som jag, och vi skulle garanterat ha tagit en fika på Ekbergs konditori.
Nå, det får bli en annan gång.

Men nu har jag i alla fall en klapp till att lägga under granen, och flera nya idéer på julklappar att pricka av på listan.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar